Riasztó és az akkumulátor állapota (MII)

A Megane II -esem esetén amiben az autó rendszerébe integrált Ranault riasztó van, néhány hete a riasztó elkezdett furcsán viselkedni. Időnként addig nem halott pittyegéseket adott, a LED-je folyamatosan világított. Sajnos a szerkezetről semmi dokumentációm nincsen de ezidáig szinte észre sem vettem, hogy van a kocsiban, mert nem volt vele gond. Aztán egy alkalommal amikor pont a „ház asszonya” használta a kocsit, végig riasztózva jött vele haza, mert az nem kapcsolt ki. Provizórikus megoldásként megkerestem, és kivettem a kocsiból a szirénával egybeépített szerkezetet, s úgy véltem, hogy ha majd valami szakértő felé járok,akkor megnézetem, hogy mi lehet vele a probléma. Nos ekkor jött a meglepi, mert másnap az autó nem indult be, az akksi nem bírta megforgatni az önindítót, a behúzó tekercs csak kerregett. Mivel még az eredeti több mint 6 éves akkumulátor volt benne, így ezen nem csodálkoztam. Egy új akksival leptem meg tehát a járgányt, amit betéve, eszembe ötlött, hogy talán van némi összefüggés a riasztó furcsa viselkedése és a gyenge akksi közt. Visszaszereltem, s azóta sincs vele semmi gond. Konklúzió tehát, hogy ha már a koros az akkumulátor a kocsiban, a riasztó biztos érzékeli, hogy gyengül a rendszer, s mint egy előre jelzi, hogy az akksi a végét járja. Ily esetben tehát, ha risztó elkezd vacakolni, érdemes az akksit ellenőriztetni.

 

Az akkumulátor csere egyébként nem ördöngösség, de egyre figyelni kell. Mivel a hozzá vezető kábelek jó spórolós módon nagyon ki vannak mérve, alig lehet lehúzni a sarukat miattuk. Így én egyenként lekötöttem a test központi sarujáról a vezetékeket, és így vettem ki az aksit. Amikor az újat betettem, és a pozitív saru a helyén volt, a ugyan úgy egyenként akartam a negatív oldal vezetékeit visszatenni. Az első kábel rá tételekor nagy meglepetésemre a kocsi elkezdett magától önindítózni. Tehát ügyelni kell rá, hogy minden vezeték legyen felcsavarozva a sarukra, s úgy tegyük azokat a helyükre, még ha kicsit nehézkes is, mert az elektronika a különben megzavarodik.

 

Egyébként, ha a kocsi elektronikája furcsán viselkedik, ami velem már előfordult, -történetesen, hogy semmi nem működött rajta, a távirányító nem zárta be az ajtót, nem érzékelte a kártyát, a számítógép kijelzője sem világított, az utastér világítás nem kapcsolt be, akkor végső megoldásként a informatikai rendszerek jól be vállt módszere megpróbálható- vagyis „reseteljünk- az akku test kábelének a levételével. Várjunk pár percet, s utána tegyük vissza, s nagy valószínűséggel életre kel a rendszer. Persze ilyenkor újra kell tanítani az ablakemelők működését, kódolni a rádiót. Na persze ez csak is akkor szabad ha kocsi áll, vagyis nem tudjuk életre kelteni, de járó motornál soha nem szabad ilyet tenni, sőt a motor leállása után is várni kell legalább 5-10 percet, ha az akksit le akarjuk kötni valamilyen okból.