Tippek optikai tuningra

Technikai kategória: 

Optikailag rengeteget dob az autón néhány apróság... Így pl. a krómozott irányjelző izzó, ami köztudott, hogy eredeti sárga fényében az első ill. hátsó lámpatest foncsorozását is sárgára festi! Ezzel tulajdonképp egyszerűen eltűntethető a sárgaság, és a helyén fehér marad a foncsor...

Másik a helyzetjelő, ami manapság több kivitelben is kapható, mint pl. 1 db fehér led (szúrós erős fénye van), 4db fehér led (erős, de nem annyira vakít, inkább megteríti a foncsort) és persze a színesek is. (kék, zöld) Előny, hogy teljesen kompatibilis, és soha nem romlik el!!! :)))

Divat a rendszámtáblatartó krómozott kivitelben... Szerencsétlenségünkre, a legtöbb olyan amivel nemhogy autómosóba nem állhatsz be, hanem egyszerűen lepotyog róla a króm bevonat, ami legtöbbször nem is króm, hanem eccerű fémgőzöléses eljárással készül! Nos, megoldás: Egy helyen Budapesten lehet kapni olyan tartót, ami nem műanyag, hanem teljesen króm az anyaga, vagy alu! Szép és örök! Nekem bevált....

(Bigyba, email)

1. Váltógomb: Nos nem egyszerű, mivel a váltókar teteje keményen recésre van hagyva, és maga a gomb egy Pur-hap jellegű anyaggal van ragasztva, és persze leszedhetetlen! De persze egy jó szakember soha nem jön zavarba! Kell egy barkácskés, vágó, kalapács, flex! Ami csak van otthon, és szépen le kell fejteni... Kegyetlen dolog, de a cél érdekében... Felhelyezése ezek után semmiből nem tart, mert a (mostmár) csonkra a váltógomb könnyedén felhelyezhető, és egy hernyócsavarral ráhúzható! DE! A kereskedelemben kapható olyan váltógomb is, aminek nincs csavaros megoldása! Ezek csak ragasztással rögzíthetők, de aztán az életben le nem veszed! So, tanácsaim: Csak csavaros megoldással vegyetek váltógombot! Csak rövid fejű váltógombat vegyetek, hiszen a hátramenetnél a gyűrű felhúzható kell, hogy maradjon! Készre rögzítés előtt ellenőrizd az ideiglenesen felrakott váltógomb magasságát (A gyűrű könnyen felhúzható legyen)! Nem elég rászorítani a csavart! Tanácsos egy zsákfuratot csinálni a váltókarba, és úgy beletekerni a hernyócsavart! Persze, rögtön menetet is fúrhatsz bele!... So, kicsit tökölős, de a végeredmény magáért beszél! :))

2. Váltókar "szoknyája" alatti keret kicserélése! A kereskedelemben sokféle kapható, de az elv ua. A szoknyához tulajdonképp egy műa. keret van belülről hozzátűzve, ami egy egyszerűen pattintható kivitel! Lepattintása, majd a szoknya leszedése után siralmas kép tárul elénk! Beleillesztve az új csili-vili keretet, rájövünk, hogy a hozzá kapott csavarok használhatatlanok, mert egyszerűen nincs hová csavarozni, mivel a kereten a csavarhelyek fixek! Megoldás: Akármilyen szomorú, de megintcsak a vágószerszámokhoz kell nyúlni, és vágni! Hogy mit: hangszigetelő szivacsot, hogy hozzáférj annak a műa. peremnek az aljához amibe az új keret belefekszik, mivel vagy fából, vagy aluból készíteni kell egy olyan "alátétet" amihez tényleg tudsz rögzíteni! Így tulajdonképp az "alátét" és az új krómkereted közé szorítod ba a peremet. Hatalmas rinya, arról nem is szólva, hogy a szoknyát is vissza kell illeszteni, ami megint egy szép játék kétkomponensű ragasztóval, ill. rézhuzallal. Ugyanis a régi keretet a szoknya eddig kívülről takarta, most meg pont ellenkezőleg! Az új keretek ált. keresztmetszetileg U vagy V alakot formáznak és ebbe kell a szoknya alját úgy beletuszkolni, hogy az ottmaradjon! Az én módszerem: Az U alakot belülrűl kikentem kétkomponensű ragasztóval, majd beleillesztettem a szoknyát, úgy, hogy az előre ívre hajlított, megfelelő vastagságú réz dróttal beleszorítottam! Így kényelmesen le tudtam rakni és még felülről is megkenni! 24 ó száradás és kész!... Ha érdekel mi a végeredmény nézd meg a fotóimat!!! Szerintem magáért beszél! :)) (hamarosan)

(Bigyba, email)

Néhány tuninggal kapcsolatos link:

http://www.megane-ig.de
http://www.elia-tuning.de
http://www.megane-world.de
http://www.tuningworld.com/buscar_eve.php?lang=en