Mégane1 üzemanyagszint jelző lámpa és a mutató

Technikai kategória: 

Sokan kérdezik, vajon, mennyire mér pontosan a Mégane üzemanyagszint mutatója és mikor is kezd el világítani az alacsony benzin szintet jelző műszer?
A tank a gyári adatok szerint 60 literes, azonban valószínűsíthető, hogy a szívócső (technikai okok miatt) nem ér le a tank legaljára így a teljes mennyiség nem használható fel.
Amikor a mutató már a legalsó, piros jelzést érinti, még nem kell megijednünk attól, hogy "ottragadunk az út szélén". A sárga lámpa felvillanásakor Tagjaink tapasztalata szerint 45-48l benzin tölthető a tankba. Azért nem becsülhető meg a pontos mennyiség, mert a töltőpisztoly első kattanásától még kb. további 2 liter fér a tankba (a töltőpisztolyt továbbra is változatlanul a helyén tartva), csak ekkor nem enged már több üzemanyagot a tartályba.
Mindenesetre megállapítható, hogy a sárga lámpa első felgyulladásakor (van, akinél egy idő múlva elalszik, majd ismét jelez, van akinél folyamatosan ég) még kb. 10l üzemanyag lehet a tankban. Ez alapján (az átlafogyasztást ismerve/becsülve) mindenki viszonylag jól megtippelheti a maradék benzin mennyiségét. :-)
Várjuk a benzinkúthoz még "saját lábán" érkező autóba legtöbbet tankoló Mégane-os jelentkezését, tapasztalatát itt is közzétesszük, mindenki okulására! :-)


Az én kocsimnak is papíron 60 Lit a tankja. Általában én is kb.47 l-t tankolok a lámpa felvillanásakor. Ekkor azonban még nagyon sok van benne.
Tavaly télen franciaországi síelésből tartottunk haza, két autóval (cimborám egy C5-tel és én az 1,8 Mégane-nal) 4 személy, tetőbaggel, fullra pakolva durva tempóban. A fogyasztás iszonyatos volt, ez a kocsi ilyenkor nagyon szomjas.
Briancon környékéről indultunk haza, 150-200 km szerpentin volt az első szakasz, míg leértünk az olaszokhoz, ott aztán szinte végig autópálya. Nyomtuk rendesen. Torinonál elvesztettük egymást egy csomópontnál, mert a cimbora délről kerülte a várost, én meg északról. Mindegy, megbeszéltük, kb 150 km-rel arrébb vmi benzinkútnál talizunk. Úgy gondoltam az üzemanyag kitart addig.
Toltam tehát tovább a belső sávban 170 környékén ahogy rendesen.
Már gondoltuk, hogy közel vagyunk mert elhagytuk a megbeszélt várost. Várom hogy feltűnjön valami bezinkút. Tábla: kút 1,5 km. Ekkor megkönnyebbültem, csak elérjük, bár a mutató régesrég kifeküdt.
És ekkor, kb 800-1000 m-re a kúttól az autó köhintett egyet aztán leállt. Százhatvannal a belső sávban!
Gurultunk a kút felé. Imádkoztunk ne kelljen sokat tolni, tele cuccokkal, baggel stb.
Hát begurultam a töltőfejig, de nem nagyon kellett fékeznem hogy megálljak. Marha nagy sóhajtozás, a digó kutas meg csak nézett mekkora mázlink van.
Ezt a marhaságot többször nem fogom elkövetni mert nagyon meleg volt.
Na és a történethez tartozó technikai adat: 59,2 Litert tankoltam a nyilvánvalóan üres tankba.
A még mellbevágóbb adat, hogy a bagnek, cuccnak, utasoknak, szerpentinen, majd autópályán való száguldozásnak köszönhetően az autó 502 km-t (azaz ötszázkettő!!) ment el ennyi üzemanyaggal!

Az én átlagos fogyasztásom egyébként viszonylag nehéz lábamnak köszönhetően olyan 8-9 l között van budapesti és általában nagy sebességű autópályás használat mellett.

(PoC, email)