Regisztráció    Belépés    Fórum    Taglista   Keresés    GyIK

Fórum kezdőlap » Megane III.


Fórum szabályok


Technikai, műszaki fórum, túlzott offolásért büntetés, kitiltás járhat!
Szerzői jogvédelem alá tartozó tartalmakat ne kérjetek és ne is tegyetek közzé!



Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 9 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: pár kérdés az új Megane 3-asommal
 Hozzászólás Elküldve: 2013.05.14. 13:18 
Offline

Csatlakozott: 2013.05.14. 13:08
Hozzászólások: 2
sziasztok,

már kb egy hete tulajdonosa vagyok egy nagyon szép, fehér, 2010-es évjáratú RM3-nak.
Az enyém 1.6-os benzines, 110 lóerős, sajnos a sebességváltó csak 5 gangos. Szerintetek sok hátránya van az 5 fokozatú váltónak ehhez a motorhoz a 6 fokozatúhoz képest?
A másik kérdésem a sebességváltó minőségével kapcsolatos, picit darabosnak tűnik a váltás, néha úgy is érzem, mintha egy nagyon picit mozogna a váltó amikor már sebességbe van rakva. Ti is tapasztaltatok hasonlót már, vagy csak én képzelődöm?

Köszi szépen!


Vissza a tetejére 
 Profil Privát üzenet küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: pár kérdés az új Megane 3-asommal
 Hozzászólás Elküldve: 2013.05.18. 20:09 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.08.27. 21:18
Hozzászólások: 33
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
*dg83 írta:
sziasztok,

már kb egy hete tulajdonosa vagyok egy nagyon szép, fehér, 2010-es évjáratú RM3-nak.
Az enyém 1.6-os benzines, 110 lóerős, sajnos a sebességváltó csak 5 gangos. Szerintetek sok hátránya van az 5 fokozatú váltónak ehhez a motorhoz a 6 fokozatúhoz képest?
A másik kérdésem a sebességváltó minőségével kapcsolatos, picit darabosnak tűnik a váltás, néha úgy is érzem, mintha egy nagyon picit mozogna a váltó amikor már sebességbe van rakva. Ti is tapasztaltatok hasonlót már, vagy csak én képzelődöm?

Köszi szépen!


Szia,
nekem hatsebességes, mert másik motoros verzióm van, az nagyon pontos, finom, jól kapcsolható. Itt a hat fokozatnak akkor lenne értelme, ha hosszú lenne a 6. fokozat, és a 6. a gazdaságosságra gyúrna rá. ezzel szemben szerintem inkább sportosra sikeredett, ami a benzines turbó karakterisztikájához illik, de nem gazdaságos.
A másik autónk ötsebességes, nem látom drámainak a hatos váltó előnyét (ha van egyáltalán).

a váltás nálam nem darabos, ahogy írtam, azonban ha sok km-rel vetted az autót, akkor lehet, hogy ez közrejátszik, és váltóolaj-csere megoldaná a problémát?

_________________
2010-2015: Renault Megane III Grandtour 1.4 TCe Dinamique
2015-: Renault Captur 0.9 TCe Intens


Vissza a tetejére 
 Profil Privát üzenet küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: pár kérdés az új Megane 3-asommal
 Hozzászólás Elküldve: 2013.05.18. 23:01 
Offline

Csatlakozott: 2013.05.14. 13:08
Hozzászólások: 2
Köszi a válaszodat! Igazából a váltó darabosságának érzete abból adódhatott, hogy nem voltam hozzászokva. Most már sokkal kevésbé tűnik annak. 3 éves modellt vettem, elég kevés, mindössze 23 ezer km volt benne. Kiválóan megy, dinamikus, élvezetes a vezetése, jók a fékei, kormányzása is tetszik.
Azért gondoltam, hogy a hatsebességes váltó előnyösebb lenne, mert 130 körüli sebességnél viszonylag hangosabbnak tűnik a motor és egy plussz váltás talán ezen segítene. Mindenesetre örülök, hogy úgy gondolod, hogy nincs nagy előnye.
Az előző tulajdonos sajnos lecserélte az eredeti sebességváltósapkát (nem tudom, így hívják-e, arra gondolok, amivel az ember fizikailag sebességet vált) valami bőr felületűvel helyettesítette, ami nekem nem tetszik. Rendeltem is a helyi Renault márkaszervizben egy eredetit, viszont az eredeti egy műanyag összekötő alkatrész segítségével csatlakozik a sebességváltó rúdhoz, ami már nincsen meg, mivel a bőr helyettesítőnek erre a műanyagra nem volt szüksége. Szóval erre a műanyag alkatrészre lenne szükségem, de nem vagyok biztos benne, hogy ez így külön kapható lenne. Szerintetek, hol lenne érdemes utánanézni ennek az alkatrésznek?


Vissza a tetejére 
 Profil Privát üzenet küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: pár kérdés az új Megane 3-asommal
 Hozzászólás Elküldve: 2013.05.19. 15:31 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.08.27. 21:18
Hozzászólások: 33
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
*dg83 írta:
Köszi a válaszodat! Igazából a váltó darabosságának érzete abból adódhatott, hogy nem voltam hozzászokva. Most már sokkal kevésbé tűnik annak. 3 éves modellt vettem, elég kevés, mindössze 23 ezer km volt benne. Kiválóan megy, dinamikus, élvezetes a vezetése, jók a fékei, kormányzása is tetszik.
Azért gondoltam, hogy a hatsebességes váltó előnyösebb lenne, mert 130 körüli sebességnél viszonylag hangosabbnak tűnik a motor és egy plussz váltás talán ezen segítene. Mindenesetre örülök, hogy úgy gondolod, hogy nincs nagy előnye.
Az előző tulajdonos sajnos lecserélte az eredeti sebességváltósapkát (nem tudom, így hívják-e, arra gondolok, amivel az ember fizikailag sebességet vált) valami bőr felületűvel helyettesítette, ami nekem nem tetszik. Rendeltem is a helyi Renault márkaszervizben egy eredetit, viszont az eredeti egy műanyag összekötő alkatrész segítségével csatlakozik a sebességváltó rúdhoz, ami már nincsen meg, mivel a bőr helyettesítőnek erre a műanyagra nem volt szüksége. Szóval erre a műanyag alkatrészre lenne szükségem, de nem vagyok biztos benne, hogy ez így külön kapható lenne. Szerintetek, hol lenne érdemes utánanézni ennek az alkatrésznek?


a hatosnál mások az áttételek, nem feltétlenül halkabb 130-nál. inkább fordulatszámot írj, mennyit forog 5.-ben 130-nál, én meg megnézem, hogy 130-nál mennyit forog 6.-ban.

A váltógombos kérdésre PÜ válaszoltam.

_________________
2010-2015: Renault Megane III Grandtour 1.4 TCe Dinamique
2015-: Renault Captur 0.9 TCe Intens


Vissza a tetejére 
 Profil Privát üzenet küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: pár kérdés az új Megane 3-asommal
 Hozzászólás Elküldve: 2013.05.19. 15:31 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.08.27. 21:18
Hozzászólások: 33
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Váltóval kapcsolatban: http://totalcar.hu/magazin/technika/201 ... _de_minek/

_________________
2010-2015: Renault Megane III Grandtour 1.4 TCe Dinamique
2015-: Renault Captur 0.9 TCe Intens


Vissza a tetejére 
 Profil Privát üzenet küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: pár kérdés az új Megane 3-asommal
 Hozzászólás Elküldve: 2014.11.23. 18:34 
Offline

Csatlakozott: 2011.12.15. 14:30
Hozzászólások: 18
Üdv mindenkinek!
Jelenleg egy 2003-as MII, 1.4-es Limousion-om van...Gondolkodom, hogy lecserélném egy 1.5 M III kombira...
Mik a tapasztalatok az MIII 1.5-ös dizelmotorokkal??A kinézett példány egy 2010-es 1.5 110Le-as 6 sebességes lenne ...
Nagyon gondolkodom rajta mert a MII. mben még CSAJ 87 000km van..

_________________
Fiatalság.........Bolondság!!!!


Vissza a tetejére 
 Profil Privát üzenet küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: pár kérdés az új Megane 3-asommal
 Hozzászólás Elküldve: 2014.11.25. 20:05 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.08.27. 21:18
Hozzászólások: 33
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
*xxsanyi írta:
Üdv mindenkinek!
Jelenleg egy 2003-as MII, 1.4-es Limousion-om van...Gondolkodom, hogy lecserélném egy 1.5 M III kombira...
Mik a tapasztalatok az MIII 1.5-ös dizelmotorokkal??A kinézett példány egy 2010-es 1.5 110Le-as 6 sebességes lenne ...
Nagyon gondolkodom rajta mert a MII. mben még CSAJ 87 000km van..


Általánosságban: nincs semmi gond az 1.5 dci-vel, főleg az újabbakkal. DE 2010-ben a magyarországiak szinte mind cégautók voltak, 100 ezer feletti futás a jellemző, ha tehát egy 87 ezret futott autót cserélsz nagyobb futásúra, akkor ebben visszalépés, minden másban azonban előrelépés egy 2010-es autó egy 2003-ashoz képest.

_________________
2010-2015: Renault Megane III Grandtour 1.4 TCe Dinamique
2015-: Renault Captur 0.9 TCe Intens


Vissza a tetejére 
 Profil Privát üzenet küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: pár kérdés az új Megane 3-asommal
 Hozzászólás Elküldve: 2014.11.27. 14:24 
Offline
Adminisztrátor

Csatlakozott: 2010.07.19. 19:53
Hozzászólások: 1380
Tartózkodási hely: Budapest
Nekem már 180000km van az 1.4-esemben. szóval elmegy az még egy darabig :)

_________________
Megane II Berline, 1.4 16V Auth+ PE,
LPG: Landi LSI Omegas Plus
Olaj: ELF Evolution SXR 5W30


Vissza a tetejére 
 Profil Privát üzenet küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: pár kérdés az új Megane 3-asommal
 Hozzászólás Elküldve: 2017.11.05. 19:10 
Offline

Csatlakozott: 2017.04.20. 19:38
Hozzászólások: 2
Tavasszal vettem egy 2011-es Megane Grandtourt.
1.5 Dci. 80000 km van benne.
Úgy tudom ezekbe van FAP tartály amibe speckó folyadék kell.
Az lenne a kérdésem valakinek kellett már bele tölteni? Ha igen mi a menete? Mennyibe kerül? Jelzi-e az autó, hogy kifogyott?
Ja és mennyi km volt akkor az autóban.
Előre is köszönöm a válaszokat.


Vissza a tetejére 
 Profil Privát üzenet küldése  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
 
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 9 hozzászólás ] 

Fórum kezdőlap » Megane III.


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

 
 

 
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron