Üzleti csomag – Renault Megane Grandcoupé 1.5 dCi teszt - Autómotor

Az elmúlt évtizedben folyamatosan csökkent a korábban piacvezető kompaktok népszerűsége, de a Renault nem hátrált meg, sőt, az eladásokat a valaha volt legütősebb Megane családdal próbálja ösztönözni. Konzervatív vevőkörét a megszokott négyajtós karosszéria mellett ezúttal a jól csengő, GrandCoupé névvel vonzza a szalonokba, ami nem jelenti azt, hogy eltűnt volna a fejtér a második sorból, csupán a trendhez igazodva vittek enyhén kupés ívet a tetővonalba. Az előd, a Fluence is hasonló kialakítású volt, a továbbra is Törökországban készülő négyajtóst azonban már nem olcsó autónak szánták, ezért is kapott izgalmasabb nevet.

Renault Megane IV

Ami a tudását illeti, meg is érdemli, hogy feljebb pozicionálják, ugyanis mindenben túlmutat az átlagon, cégen belül pedig a drágább, mégsem sokkal értékesebb Talismannak is méltó ellenfele. Kidolgozási minősége németes, ergonómiája japános benyomást tesz. Az ajtók csukódása, a gombok és a kapcsolók működése, valamint precíz kezelhetősége és közvetlen hangolása is arra utal, hogy a Renault tanult a hibáiból, és képes volt kijavítani azokat, ez talán a Nissannak is köszönhető. A tesztautó egyik legjobb része, a halk, 90 lóerős 1.5 dCi dízelmotor viszont a franciák jó hírét öregbíti. Hatfokozatú kézi váltóval a lámpától elindulást követően, 1500-as fordulattól már elég dinamikusan mozgatja az 1,4 tonnás karosszériát, így nincs szükség pörgetésre, 90-nél 1600, 130-nál 2400 fordulatot tesz a főtengely, tesztfogyasztása szándékos spórolás nélkül 5,1 literre jött ki.

A cikk folytatása:

http://www.automotor.hu/teszt/uzleti-csomag-renault-megane-grandcoupe-1-5-dci-teszt/

Szerző: 

Balogh Bence, Lővei Gergely - Autómotor.hu