Számít a méret? Renault Grand Scenic 1.5 dCi teszt -

Technikai kategória: 

Renault Grand Scenic 1.5 Energy dCi 110 EDC Intens teszt

Jó párosítás. Rövid verziójában és erősebbik benzinesével teszteltük már az új Renault Scenicet, második tesztautónak pedig egy hosszú, Grand verziót kértem, lehetőleg dízelmotorral, halványan megjegyezve, hogy kedvencem az 1.5 dCi. Hiszen ilyen Grand Scenicem volt még a második generációból. Imádtam, ismerőseim sorban álltak érte, amikor eladtam. Ilyen motorral fut néhány cégautó kiadónknál. Kaptam is egy 1.5 dCi Grand Scenic tesztautót, ráadásul EDC váltóval. Azonnal nem ugrott be, de amint használni kezdtem, egyre erősebben élt bennem, hogy ennek a hajtáslánc-konfigurációnak én már bizalmat szavaztam. Az új Scenic bemutatójában ugyanis a következőket írtam: „Van egy olyan sanda gyanúm, hogy összességében legjobb az 1.6-ossal szemben 7 fokozatú EDC-váltóval is kérhető 110 lóerős 1.5 dCi lesz. Naná, hogy Grand kivitelben”. Gyanúm beigazolódott, most már határozottan állítom és tudom: ez, a hosszú, EDC váltós 1.5 dCi Grand a legjobb Scenic.

Renault Scenic 2017

Plusz 7/22,8 centi. A Grand 22,8 centivel hosszabb és 7 centivel nagyobb tengelytávolságot adó, mint a sima Scenic. Nem is az a nagy szó, hogy csomagtere 506 helyett 533 literes, hiszen az a plusz 27 liter nem váltja meg a világot. Szemre amúgy többnek tűnik a többlet. Viszont a Grand esetén már semmiképp sem szűkös a második sor lábtere, továbbá nálunk alapáron járnak a harmadik sori ülések is. Utóbbiak persze szükségülések, sőt, ha oda bárkit is be akarunk tenni, a középső sorban is le kell rövidíteni a lábteret üléstologatással. Itt is búcsút kellett intsünk a korábbi Scénic generációk független második sori üléseinek, hiszen 2/1 osztásút kaptunk, csak a szélső helyeken Isofix csatlakozóval, minimálisan gyakorlatilag nem szabályozható támladőléssel. Lehet viszont kényelmes komfort fejtámasz, a tologatható középső könyöklődoboz hátuljában dupla USB csatlakozó és hatalmas fiók, meg persze a Scenic-hagyomány padlórekeszek sem hiányoznak. Ami viszont a legfontosabb: a nagyobb tengelytáv az egyedi módon alapáron 20 colos felnikkel szerelt Scenic rugózási komfortjának is jót tesz. A futómű itt is feszes, de már nem bántósan rázós, a hosszú Scenic szépen kirugózza az úthibákat.

A cikk folytatása:

https://www.autonavigator.hu/cikkek/szamit-a-meret-renault-grand-scenic-1-5-dci-teszt/

Szerző: 

Katona Mátyás - autonavigator.hu