Technikai kategória:
Vezess.hu - 2017.01.10
Nem ez az első praktikus sportmodell, de a Renault Megane GT kombi változata az egyik legjobb, ha a vezetési élmény és a praktikum kompromisszumáról van szó.
Vannak olyan Renault Megane változatok, amelyek a nagy tömegeknek szólnak. Így kombi karosszériával próbáltuk már az 1,5-ös dízel és az 1,2-es benzines turbó változatot is.
Nemrég azonban bemutatkozásáig a típus csúcsmodellje a GT is, amely a ferdehátú mellett kombi karosszériával is készül. A Megane RS megérkezéséig ez a típus legsporortosabb kivitele, amely ezzel a kasztnival praktikus is, apa és anya is szereti, de így is elsősorban rajongóknak szól. Közel tíz milliót adni egy kompakt méretű autóért másként aligha lehet.
KÜLSŐ Nem kell Renault-fannak lenni, ahhoz, hogy az új Megane-t megkedveljük, a kocsi ugyanis nagyon mutatós. Rengetegen dicsérték a kocsi külsejét, amíg jártam vele.
Bár csomagtartója kellően nagy, a formatervezőknek sikerült igazi sportkombit rajzolniuk, nem tűnik csomagszállító puttonyosnak a Grandtour. A tetőív egészen alacsonyra fut hátra, miközben az oldalsó üvegek összeszűkülnek a kocsi vége felé. Mindez a sportfutóműnek köszönhetően az átlagosnál alacsonyabbra ültetve. Az orrész és egyes jegyek követik a Kadjar, a Talisman vagy Espace formáit.
Különösen mutatósak a fényszórók a C-t formázó nappali menetfénnyel és az autót szélesebbnek mutató csíkban világító hátsó lámpák. A felárért kínált LED-es fényszórók erős fényt adnak, adnak, de nem világítottak elég messzire, bár ez lehet, hogy ennek a darab autónak a hibája és az alapszint beállításával javítható.
A Megane GT egyedi lökhárítókkal, hűtőmaszkkal hangsúlyozza képességeit, és nem hiányzik a diffűzor-imitáció és a masszív kipufogóvég sem, de sokan emelték ki a 18 colos felniket is (+100e Ft) mint különlegességet. A grafitszürke tárcsák összhangban vannak az autó hasonló színű elemeivel. Kihagyhatatlan ajánlatnak tűnik a 130 ezer forintos felárét kínált feltűnő, Ferrit kék fényezés.
Összevetve a ferdehátúval a kombi karosszériája 26 centivel hosszabb (4626 mm), a tengelytávolsága pedig négy centiméterrel nagyobb (2711 mm). Utóbbi érték különösen jó, hiszen például az új Astráé rövidebb, miközben karosszériája még ennél is hosszabb, de ugyanez igaz a Ford Focus kombira is, de még a Skoda Octavia kombi tengelytávolsága is elmarad a Megane-tól. Nem meglepő tehát, hogy a Megane Grandtour utastere igen tágas.
A cikk folytatása:
http://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2017/01/10/renault-megane-grandtour-gt-1-6-tce-edc7