Milyen használtan? Bele szabad ugrani? Renault Mégane II (2002-2008) - Autonavigator (2014)

A kategória legjobb biztonságán túl 12 évvel ezelőtt komoly extrákat is hozott a komfortos Renault Mégane II. Milyen ma?

Ötcsillagos Euro NCAP biztonság, a kategóriában addig sosem látott kulcs nélküli, akár zsebben hordható Renault kártyás nyitás és eleve magas felszereltség csábította a Mégane II vevőit újkorában. Bizony, akár már 12 évvel ezelőtt, akkor debütált ugyanis először háromajtós Coupé és ötajtós Berline párosként, majd egészült ki 2003-ban a török gyártású Limousine szedánnal és a spanyol Grandtour kombival az Év Autója díjjal is kitüntetett Mégane II. A széria ugyanakkor nem a megbízhatóságáról lett híres. De vajon valóban átlag felett problémás autó a Mégane II? Tettük fel a kérdést − már-már szokás szerint − egy márkaszerviz vezetőjének és egy márkára specializálódott magánműhely tulajdonosának, egyben szerelőjének. Meg persze meghallgattuk a tulajdonosokat is, azaz átnéztük a Használói Véleményeket is.

Renault Megane II (2002-2008)

Érdekes, mert vannak kifejezetten elégedett és vannak nagyon csalódott mégane-osok is. Utóbbiak jellemzően a legelső szériákat vették még. Elmondható itt is, hogy a 2006-os frissítés jelentősen jobbá tette a sorozatot. A legelső példányoknál − ahogyan a 12 éves autóknál jellemzően − már gyakorlatilag bármilyen hiba előfordulhat, s természetesen igaz az is, hogy ami van, az el is romolhat. Így aztán minél jobb felszereltségű példányt választunk, illetve találunk, annál nagyobb eséllyel leszünk a szervizek vendégei. Kezdjük a kompakt autók körében először itt megjelent kulcs nélküli nyitórendszerrel, a kártya kényes a leejtésre. Hiba esetén a gyári megoldás a csere. A kártya és a programozása együtt közelebb van a 100, mint az 50 ezer forinthoz. Léteznek persze maszek szakik, akik tizedáron vállalkoznak a felújítására − a tapasztalatok szerint sikeresen.

A cikk folytatása:

https://www.autonavigator.hu/hasznaltauto/bele_szabad_ugrani_renault_megane_ii_2002-2008-13012

Szerző: 

Katona Mátyás·2014. augusztus 26.