Ez kell a magyarnak! Renault Fluence teszt - 2013, Autónavigátor

Napjaink legnépszerűbb szedánja a Renault Fluence. Alapmotorjával próbáltuk az idén megújult sorozatot.

Az év első felében 503 Renault Fluence kelt el itthon, ezzel (tavalyi eredményéhez hasonlóan) ez a piac legnépszerűbb lépcsőshátúja és egyben tizedik legnépszerűbb modellje. Év eleje óta frissítetten, akár LED-es menetfénnyel, EDC (dupla kuplungos automata) váltóval és a remek 1.6 dCi Energy turbódízellel is kapható. Nálunk azonban alapmotorjával, a kínálat egyetlen feltöltő nélküli, egyben egyetlen benzines egységével, a jó öreg 1.6 16V, 110 LE verzióval járt a 4,62 méteres, kívülről magát akár középkategóriásnak is eladó, méretéhez képest olcsó limuzin.

Renault Fluence

A kínálat harmadik, egyben csak eggyel csúcsverzió alatti Dynamique szintjével, már könnyűfém kerekekkel, az említett diódás nappali világítással, kétzónás automata klímával, de egyéb extrák nélkül kaptuk meg a tesztautót. Pedig egészen sok tétel érhető el, például érintőképernyős navigáció 220 ezer forintért, tolatóradar és hátsó ablakrolók 160 ezerért, xenon fényszórók 265 ezerért. Már az extrák is mutatják, hogy a Fluence olcsó, amúgy török gyártású autó. Utóbbi összerakottságán nem érződik, a jól felszerelt, fehér cérnával varrott bőrborítású kormányos, váltógombos és kézifékkaros, Renault kártyával zsebből nyíló és induló szedán 3,99 millió forintos árán és viselkedésén azonban igen. Sajnos ma már el kell fogadni, hogy 4 millió forintért bizony kompromisszumot kell vállalni. Méretes, formás, sokak előtt bizonyára rangot is adó, 4,62 méteres szedánt kapunk a pénzünkért, a Mégane Grandtour 2,7 méteres tengelytávú padlólemezére épülve, tágas utas- és csomagtérrel, de azért kompromisszumokkal.

A cikk folytatása:

https://www.autonavigator.hu/cikkek/ez-kell-a-magyarnak-renault-fluence-teszt/

Szerző: 

Katona Mátyás - autonavigator.hu

 Telamon Glass Kft