Amikor az ABS+kézifék visszajelző egyszerre világít

Üdvözletem mindenkinek!

Az alany egy Renault Megane 1/1 98-as 1.4energy.

Az 1. képen látható a hiba.

Ez fenn állt mikor megvettem a kocsit. ABS+kézifék visszajelző világít. Nos a kettő egyszerre akkor világít ha az ABS nem kap áramot az ABS pedig akkor ha valami hibás körülötte. Tehát maga a kézifék visszajelző jelzi az ABS áramtalanítottságát is!! Jó tudni! ;) A kézifék visszajelzőt javítottam az akku melletti főbiztosíték doboz kipucolásával, új ABS biztosítékkal ez látható a 2. képen.

Akkor kialudt a kézifék visszajelző, tehát kapott áramot az ABS. Így legalább már csak behúzott kéziféknél világított. :) Majd nem sokra ennek a kis doboznak a javítása után, jött el hozzám Zoltán Hervay. Neki még egyszer köszönöm a hibaolvasást, hogy közelebb kerülhettem a hiba forrásához! Ebből ugye megtudtuk, hogy a bal hátsó kerékjeladó nem jó. Szakadást jelez. Na mármost mielőtt vettem volna egy új kerékjeladót, gondoltam méricskélek kicsit Zoltán kollégánk is ezt javasolta. Aknára állva mindent feltártam, minden csatlakozót. Majd aztán meg lett a hibás. Az ABS kocka főcsatiját lehúzva kimérhetők a kerékjeladók ellenállásai amik 1,025Kohm körüliek. Mivel a kerékjeladók közvetlen az ABS kockába mennek így nem volt nagy gond.

Majd végig mozgatva a csatlakozókat az autó alján az egyik mért jel eltűnt. :( Meg lett melyik csatlakozónál van a hiba. A 4.-8. képeken látható a sofőr ülés alatti csatlakozó.

Ezen megy át 4 vezeték. C,D, ezek a jobb hátsó kerékjeladóé. A,B, pedig a bal hátsó kerékjeladóé. Miután széthúztam a csatlakozót jól megvizsgáltam majd darabokra szedtem, egyértelmű volt a probléma. A csatlakozó illetve a bal kerékjeladó vezetékei közül az "A" vagyis a legalsó mert ugye a csatlakozó állítva van rögzítve a kocsi alján, ugye innen sok víz latyak minden felverődik az meg egy félig szétcsúszott csatlakozónál komoly károkat okoz. Pedig gumi ezen mindenhol rajta van... Tehát a legalsó oxidációja. Az utolsó előtti képen látszik is. :) Miután ez meg lett összeraktam, mindent összedugtam. Persze mielőtt az ABS vissza kapta volna az oltári nagy csatiját még a biztonság kedvéért kimértem mindent, újra szépen megmozgatva minden csatit mint az elején. Majd ABS csati vissza. Garázsból kiállás és goooo. :D Nagy örömömre az első kb 10méter után el is aludt az ABS lámpa. Szépen rápróbáltam a fékre azért. Gondoltam ha már jeges meg havas had csússzon és elég jól korrigálta a  kerekeket. Tökéletesen működik az ABS. Hiba megoldva. :) ;)

Hozzávalók: Egy fél nap, mérőműszer, lehetőleg szakadásvizsgálóval. Tiszta rongyok a kocsikázás utáni latyakot letörölni a csatlakozókról ha már alá mászol. Kitartás. Valamint a legfontosabb legalább 4 üveg sör. Gondolkodáskor jól jön. ;) Jah és egy kis denaturált szesz a csatlakozóról az oxidréteget lemaratni. Majd kontaktsprey. Meg kis csiszolós cucc ami belefér a csati közepébe, leszedni róla a tretymákot.

Ha kérdésetek lenne csak nyugodtan írjatok.

Az utolsó kép pedig 80Km hazaút után egy hibamentes kép nyugtázza a napi erőfeszítéseket.