Vezetéstechnikai tréning és minitali, Tököl, 2018.november 18.

Dátum: 

2018.11.18

FIGYELEM!!!  Jelentkezési határidő meghosszabbítva 2018.09.16-ig

Vezetéstechnikai tréningre invitáljuk a kedves klubtagokat 2018 november 18-ra a Tököli Reptérre.

A rendezvény szervezpje: Tazman

Itt lehetőség van fél és egy napos tréningre. Az egy napos tréninget nem ajánlanám a korai sötétedés / messzebbről érkezők miatt. Viszont ajánlatot kaptunk 6 órás tréningre.

A tréning leírása

Információk a standard félnapos, közepes sebességű alapkurzusról (szgk. és transzporter kategóriában).

A tréningek lebonyolítása a megrendelő/résztvevő saját járművének használatával történik, hiszen annak határait szeretné megismerni.

Az általam javasolt fél- és egynapos vezetéstechnikai kurzus időterve és vázlatos gyakorlatterve:

8.40 –9.00 avendégek érkezése a pályára, parkolás az erre kijelölt helyen.

9.00 – 9. 50: Az oktató épületben köszöntés, bemutatkozás, vezetéstechnikai elméleti előadás

9.50 – 10.00: rövid szünet, aminek a végén a vezetők beülnek az autókba, kimennek a kijelölt helyszínre, ahol elkezdődik a gyakorlás

I. gyakorlat: Kezelhetőség vizsgálat, (tempó 50-70 km/h)

(A kijelölt pálya hossza700 méter, ezen teljesítünk, minimum 6 kört.)

Cél: a kormánykezelés és a tempóérzék kifinomítása, a jármű menetdinamikai tulajdonságainak megismerése alacsony tempónál, akár szűkebb fordulókban is

II. gyakorlat: Vészfékezés, célfékezés (tempó 50-100 km/h)

Adott ponthoz érkezve vészfékezést kell végrehajtani, a sebességet és a féktávot mérjük

Cél: elsajátítani a helyes vészfékezési technikát és megismerni az ABS, valamint a vészfékasszisztens működését

11.10 – 11.15: Rövid szünet

III. gyakorlat: Vészfékezés és kerülés, ESP vizsgálat (tempó 50-70 km/h)

A vezető egy Y elágazásba fut be, ott egy adott ponton kötelező fékeznie, és az autó helyzetéhez képest adott időpillanatban kapja csak a jelet a trénertől vagy egy lámpasortól, hogy jobbra vagy balra kell kerülnie, és megállnia

Cél: a vezető szembesüljön azzal, hogy mennyire fontos a pillanatnyi koncentráció egy nehéz feladat végrehajtásához, mit jelent a vészfékezés közbeni határozott kormányzás, megismerje saját autójánál hol húzódnak a határok, mit tűr el a kerekek tapadása, és a bekapcsolt ESP hogyan segíti a vezető sikerességét.

IV. Gyakorlat: ABS vizsgálat és manőverezés életszerű tempóval műgyanta pályán

A fékezés és kormányozhatóság fizikai vizsgálata 60-80 km/h tempónál

Cél: megismerni a fékezés közbeni kormányozhatóság határait adott körülmények között

A feladat végrehajtása csúszós burkolaton zajlik!

A félnapos programon részt vett vezetőknek záró, értékelő beszélgetés 12.50-13.00-ig

12.50 – 13.40: Ebédszünet az épületben az egynapos programra érkezőknek.

Az egynapos kurzusra érkezők, az ebédet követően az alábbi program szerint dolgoznak tovább:

13.40 – 13.55: Délutáni rövid elmélet, a feladatsorok megbeszélése

 

A 6 órás tréning kiegészül:

V. Gyakorlat: Íven haladás (tempó 50-60km/h)

A vezető autójával több különböző ívű kanyarkombináción halad át, míg végül egy csúszós burkolattal ellátott felületre ér, ahol az autójánál megtapasztalhatja az alulkormányzottság, és a túlkormányzottság jelenségét, illetve megismerheti az ESP működését a gyakorlatban.

Cél: a stabilitásvesztés megtapasztalása, és a kisodródás elleni teendők ösztönös begyakorlása, az alul- vagy túlkormányzottság kivédése

 

A tréningek árai:

Fél napos tréning: 25980 Ft/fő
6 órás tréning: 35500 Ft/fő (ebédet is tartalmazza)

Létszám:

Max létszám: 10 sofőr.
Ajánlott 1 autó / 1 sofőr.

Kísérőt korlátozott számban tudnak fogadni. Maximum 15 főt tudnak leültetni.
Sajnos a kísérők is fizető vendégek, 2500 Ft/fő.

 

Mivel anyagi vonzata van az eseménynek, így előleget is szednénk. Részletek a klub oldalon való jelentkezés után a szervezővel közvetlenül történik.

 

További részletek a tréninggel kapcsolatban:
http://www.vezetestechnika.eu/

 

Jelentkezési határidő: 2018 szeptember 16.

 Telamon Glass Kft