Olajcsere 1x1

0. mindíg melegen engedd le az olajat!
1. vedd le a szelepdekli sapkát (olajbetöltés itt!!! MAJD)
2. vedd elõ a dugókulcs készletedet, válaszd ki a megfelelõ méretût, feltéve hogy nem a Renaulton akarsz olajat cserélni, mert annak 8 mm négyzetkeresztmetszetû belsõ kulcsnyílású a csavarja! (Kilincs vas (a szerk.))
3. Lazítsd meg az olajleeresztõ csavart!
4. Vegyél fel egy védõkesztyût, vagy egy ronggyal fogd meg a meglazított csavart!
5. Tegyél egy arra alkalmas edényt az olajteknõ alá!
6. Tekerd ki a leeresztõ csavart kézzel az utolsó menetig!
7. Biztos kézzel tartva a csavart tekerd ki a csavart teljesen, de még ne vedd ki!
8. Igazítsd meg a fáradt olaj befogadására alkalmas edényt a másik kacsóddal!
9. Vedd ki a csavart! A legrosszabb ami történhet, ha nem jól fogtad a csavart, hogy az beleesik a fáradt olajba, ha így jártál lesz még idõd kivenni, ne túrkálj a meleg olajba!
10. Tekerd le az olajszûrõt, ha nem megy akkor picit kocogtasd meg kalapáccsal és fogd meg csiszolóvászonnal, hogy a kezed ne csússzon meg a szûrõn! Ha annyira eldugott helyen van, használj láncos szûrõ leszedõt!
11. Mivel az esetek többségében az olajszûrõ vízszintes elhelyezésû nézd meg saccra, hová fog folyni egy kis olaj és tegyél oda a kocsi alá rongyot.
12. Tekerd ki a szûrõt és egy hirtelen mozdulattal fordít függõleges helyzetbe, hogy több olaj már ne follyon ki belõle.
13. Az esetek többségében a blokkra fog egy kis olaj folyni, tehát ezt és a szûrõ helyét le kell törölni.
14. Vedd a kezedbe az új olajszûrõt!
15. Szilikonzsírral kend be a gumitömítést, ha nincs ilyened, jó lesz úgy is, ha beledugod az ujjacskádat a beöntésre váró olajba és azzal kend meg egy kicsit!
16. Tekerd fel az új olajszûrõt, majd húzd is meg (de ne barom módjára! Legközelebb is le kell azt venni!)
17. Qqcs a kocsi alá! Ideális esetben már az olajnak ki kellett folynia, ha nem akkor cigiszünet!
18. Amennyiben az olaj már nem folyik, kb 1 decit önts be az új olajból a beöntõnyíláson! Ez az olaj kicsit átmossa az olajteknõt és az annak alján összegyûlt de ki nem folyt olajat is kimossa maga elõtt!
19. Ha nem bénáztad el a csavarkiszedést, akkor azt törölgetsd meg és cserélj rajta réz/aloméénijum tömítést! Ha elbénáztad akkor túrkáló és utána az elõzõek!
20. Ha a demóolaj is kifolyt, leeresztõ csavar vissza és meghúz!
21. Kezdd el betölteni az olajat, de sose azt figyeld, hogy a megadottakhoz képest mennyi ment már bele! A nívópálca a mérvadó! Ameddig egy kis idõre felfüggeszted a betöltést addig legalább van ideje az olajnak lefolyni!
22. A nívópálca felsõ jelzéséig töltsd az olajat!
23. Indítsd be a motort, ami egy kicsit hangosabb lesz míg fel nem kapja az olajat!
24. A beindításkor az olajszûrõ telimegy olajjal, tehát rövid járatás után motor leállít!
25. Olajnívó ellenõrzése! Ideális esetben nem kell rátöltened! Csökkent ugyan a szint (hiszen a szûrõ megtelt), de nem is szabad a felsõ nívóig tökig önteni!
26. Ha mindezt hamarabb megcsináltad mintahogy én leírtam:ÖRÜLJ!!!

 

(fórum 216021)

 

27. Szervízciklus számláló nullázása