Technikai kategória:
Főkapcsoló:
A főkapcsoló kábele a fényszóró magasság-állító gomb fekete előlapja mögött található fehér csatlakozóban végződik. Az előlap a biztosítéktábla ajtajának lenyitása után, kézzel kipattintható.
Első lépésként ezt a fehér csatlakozót keressük meg. Ha ez nincs meg, akkor ezen leírás nem elegendő a beépítéshez.
A fehér csatlakozó az ábrán látható 3 állású kapcsolóra megy. Az A2 és A3 vezetékeket kössük össze fixen, vagy kapcsolóval.
Ha nincs a kijelzőn aktiválva még a tempomat funkció, akkor nyugodtan fixre köthető. Ha aktiválva van akkor is, csak indítás után az FC a tempomatot fogja mutatni, amíg el nem kapcsoljuk. (ha igaz :) )
A tempomat működik a kijelző aktiválása nélkül is. Az aktiválást egyenlőre Renault márkaszervizben tudják elvégezni.
Kormánykapcsolók:
A szerelés megkezdése előtt a gyújtást kapcsoljuk le, indítókulcsot a közelből is tüntessük el!! A kormánykapcsolók vezetékei a vezetőoldali frontális légzsákkal vannak közös csatlakozóban, ezért különös óvatossággal járjunk el!!!
A kormánykapcsolók csatlakozási pontja a 2.ábrán látható. A 2.ábra a bajuszkapcsoló egységet mutatja hátulnézetben. Ehhez az első kormányoszlop burkolatot leszedjük, alul 3 csavar. Kormányt ütközésig kihúzzuk.
A hátsó kormányoszlop burkolatot hátra lehet húzni (vagyis előre tolni). Ekkor a bajuszkapcsoló egység peremén lévő műanyag peremet lepattinthatjuk, és így már (könnyen) hozzáférhetünk a légzsák/tempomat csatlakozóhoz. Szemből nézve bal-középen. (alulról jobb-közép, de ez attól függ, ki hogy fekszik alá) A csatlakozót egy műanyag pöcök tartja a helyén, a szokásos módon. A csatlakozót húzzuk le, a kényelmesebb szerelés végett.
A kábel kiosztása az 1.ábrán látható. 10 pólusú csatlakozóról van szó. A 10 pólus 2 oszlopba van rendezve. 1-5 és 6-10. Látszik, hogy az 1-5 sorban csak két vezeték van, míg a 6-10 sorban 5. Nekünk a különálló 2 vezetékre van szükségünk (1 és 2). Én kábelcsapolóval oldottam meg a rákapcsolódást, ez szinte nyom nélkül eltávolítható szükség esetén.
Szerelés közben ügyeljünk a légzsákok vezetékeire! Ne sérüljenek.
Az első ábrán szintén látható, hogy a 4 nyomógomb miként van 2 vezetékre rákötve. A nyomógombokat egy különálló kis dobozkában bárhol elhelyezhetjük. Ha csak ideiglenes megoldásról van szó, akkor ne fúrjuk fel sehová.
Jó munkát!
(KoAn, email)
- Rádió távkapcsoló felhasználása tempomat kapcsolóknak úgy, hogy a rádió vezérlésről se kell lemondani:
KoAn