Tempomat beépítése MII-be

Technikai kategória: 

 

 

Az elméleti megoldás:
 
MII vásárlása után, később jöttem rá, hogy hiányzik nekem a tempomat funkció. Az autóról tudtam, hogy elektronikus gázpedállal és pillangószeleppel rendelkezik, amely alapja a tempomat működésének. Miután Tami és Devo közzétették a MII szervizkönyvét, már bele mertem vágni a konkrét megvalósításba, sikerrel.

Főkapcsoló:

A főkapcsoló kábele a fényszóró magasság-állító gomb fekete előlapja mögött található fehér csatlakozóban végződik. Az előlap a biztosítéktábla ajtajának lenyitása után, kézzel kipattintható.

Első lépésként ezt a fehér csatlakozót keressük meg. Ha ez nincs meg, akkor ezen leírás nem elegendő a beépítéshez.

A fehér csatlakozó az ábrán látható 3 állású kapcsolóra megy. Az A2 és A3 vezetékeket kössük össze fixen, vagy kapcsolóval.

Ha nincs a kijelzőn aktiválva még a tempomat funkció, akkor nyugodtan fixre köthető. Ha aktiválva van akkor is, csak indítás után az FC a tempomatot fogja mutatni, amíg el nem kapcsoljuk. (ha igaz :) )

A tempomat működik a kijelző aktiválása nélkül is. Az aktiválást egyenlőre Renault márkaszervizben tudják elvégezni.

Kormánykapcsolók:

A szerelés megkezdése előtt a gyújtást kapcsoljuk le, indítókulcsot a közelből is tüntessük el!! A kormánykapcsolók vezetékei a vezetőoldali frontális légzsákkal vannak közös csatlakozóban, ezért különös óvatossággal járjunk el!!!

A kormánykapcsolók csatlakozási pontja a 2.ábrán látható. A 2.ábra a bajuszkapcsoló egységet mutatja hátulnézetben. Ehhez az első kormányoszlop burkolatot leszedjük, alul 3 csavar. Kormányt ütközésig kihúzzuk.
A hátsó kormányoszlop burkolatot hátra lehet húzni (vagyis előre tolni). Ekkor a bajuszkapcsoló egység peremén lévő műanyag peremet lepattinthatjuk, és így már (könnyen) hozzáférhetünk a légzsák/tempomat csatlakozóhoz. Szemből nézve bal-középen. (alulról jobb-közép, de ez attól függ, ki hogy fekszik alá) A csatlakozót egy műanyag pöcök tartja a helyén, a szokásos módon. A csatlakozót húzzuk le, a kényelmesebb szerelés végett.

A kábel kiosztása az 1.ábrán látható. 10 pólusú csatlakozóról van szó. A 10 pólus 2 oszlopba van rendezve. 1-5 és 6-10. Látszik, hogy az 1-5 sorban csak két vezeték van, míg a 6-10 sorban 5. Nekünk a különálló 2 vezetékre van szükségünk (1 és 2). Én kábelcsapolóval oldottam meg a rákapcsolódást, ez szinte nyom nélkül eltávolítható szükség esetén.

Szerelés közben ügyeljünk a légzsákok vezetékeire! Ne sérüljenek.

Az első ábrán szintén látható, hogy a 4 nyomógomb miként van 2 vezetékre rákötve. A nyomógombokat egy különálló kis dobozkában bárhol elhelyezhetjük. Ha csak ideiglenes megoldásról van szó, akkor ne fúrjuk fel sehová.

Jó munkát!

(KoAn, email)

 

 

 

Gyakorlati megoldások:

 

 

 

- Rádió távkapcsoló felhasználása tempomat kapcsolónak - rádió vezérlési funciók elvesznek!

 

 

 

Szekér Péter küldött egy leírást a rádió távkapcsoló átalakításáról tempomatnak: MEGANE II rádió kormányvezérlő tempomatnak.pdf

 


- Rádió távkapcsoló felhasználása tempomat kapcsolóknak úgy, hogy a rádió vezérlésről se kell lemondani:

 

 

 

Végleges megoldásnak jónak tűnik a rádió távvezérlőjének felhasználása erre a célra, egy adapterrel. Ennek előnye, hogy nem kell semmilyen plusz kapcsolót beépíteni, csak ezt az adaptert a műszerfal alá. Ezzel az adapterrel a rádió vezérlésről se kell lemondani!

 

 

 

 

 

Az adapter beszerzésével kapcsolatban koandrisatgmail [dot] com (subject: tempomat) (e-mail)-on keressetek.

 

 

KoAn