Zalaegerszegi regionális minitali, 2004. július.1.

2004.07.01

Erga beszámolója a minitaliról:

2004. július 1-én került sor a Klub egyik minitalijára a zalaegerszegi Tesco parkolójában. A résztvevők: Erga, Kory, ramon83 és Serivor voltak.

Elbeszélgettünk, majd tesztvezetések következtek. Azt hiszem, joggal mondhatom, hogy mindenkit Kory gépe győzött meg a legjobban: egy 1.9 dCi Mégane II. Grandtour Privilége. A többi autó mind Mégane I. volt: egy Berline, egy Classic és egy Break.

Legelőször Kory dCi-jével mentünk; beültünk négyen, úgy sacc/kb. 300 kilót nyomtunk együtt, és amikor vezettem, nem ment úgy, ahogy vártam. Azt vártam, hogy nagy nyomaték, meg minden, de érzésre nem ment úgy az autó, mint az én 1.6 16V Mégane I. kombim. Utána a többiek is vezették, majd visszamentünk a parkolóba és átültünk (szintén mind a négyen) az én kombimba. Amikor tolattam ki a parkolóhelyről, kétszer is megnéztem, nincs-e behúzva a kézifék, mert nagyon erőtlennek tűnt az autó.

Aztán az első padlógázas gyorsításkor hamut kellett szórnom a fejemre: az 1.6-os benzinmotor olyannyira megérezte ezt a négy személyt, hogy valósággal meg sem bírt mozdulni. 1.-ben leszabályozásig kihúzatva, majd 2.-be kapcsolva, és a kuplungról hirtelen lelépve a kuplung hosszasan csúszott, és finom kis kuplungtárcsa-szagot árasztott. Akárhogy kínáltam neki, egyszerűen nem ment az autó. Na, ekkor nőtt hatalmasat a szememben a dCi, mert még csak belegondolni is rossz, hogy ha azzal a négy személlyel úgy ment, akkor mit művelt volna üresen.:-)

A tapasztaltak fényében már azt mondom: egy combi-bombi gép az a dCi-motor.:-) Ezt követően kipróbáltuk a Classicot és a Berline-t; mindketten a várakozásaimon felül szerepeltek: az 1.4 16V Berline jobban ment, mint vártam, az 1.6 16V Classic pedig jobban, mint az 1.6 16V kombi. Utána újra dCi-ztünk egyet, és a második próbaúton már mellbevágóan lehetett érezni a kajak gyorsulást; közvetlenül a négy személlyel terhelt 1.6 16V kombi után valóságos erőmű volt; most már nagyon meg voltam elégedve vele.:- )

Ez az egész csak azt bizonyítja, hogy mennyire relatív minden, és egy autót nem szabad elsőre megítélni: ki kell próbálni a lehető legtöbb vezetési körülmény közt. Amúgy Kory autójában nem csak a motor muzsikál kiválóan, hanem minden más is: a váltó, a fék, a kormány, a belső anyagok, az összeszerelés, a futómű szigetelése, stb.

Egy király gépezet, úgy, hogy van.:-) A próbák után még elbeszélgettünk, majd hazaindultunk. Három órán át tartott a tali, és láthatóan mindenki nagyon jól érezte magát.

Ezúton mondok köszönetet ismét mindenkinek, akinek vezethettem az autóját. Később is összefutunk még hasonló minitali keretében, de legközelebb remélem többen leszünk.:-)