Zalaegerszegi minitali a Renault Modus bemutatója alkalmából, 2005. február 12.

2005.02.12

A Modussal új vizekre evezett a Renault, bár már megszokhattuk a cégtől, hogy a járt utat elhagyja a járatlanért (lásd: Scénic RX4 reklámja:)) A Modus kiskategóriás egyterű. A vélemények erősen megoszlanak a kategória létjogosultságáról, hisz ezért az árért már egy alsó középkatógóriás autó kényelmét is élvezhetnénk, de ez persze ízlés dolga is.

Szigorúan a tényeket szem előtt tartva: a Modus 3792 mm hosszú, 1709 mm széles és 1589 mm magas. Ezek a méretek az első ülésen kényelmes helykínálatot engednek, de a ha a hátsó ülésen is viszonylag kényelmesen akar (szigorúan csak 2 felnőtt!) utazni, teljesen hátra kell tolni az üléseket, így azonban mindössze 198 liternyi csomagtér marad.

Apropó csomagtér: felárért rendelhető egy, a városi használatban praktikus extra: a csomagtérfedél közepe lefelé kibillenthető, így nem szükséges az egész fedelet felnyitni. Ha túl közel állna mögöttünk valaki, akkor akkor is be tudjuk pakolni csomagjainkat.

Az autó belseje -bár sokan szidják a kemény műanyagokat- jó benyomást kelt. Kellemes színek uralkodnak mindenhol. Ami rögtön szembe tűnik, a középre helyezett nagyméretű digitális kijelző. Minden információ ott jelenik meg, adott esetben a Bluetototh funkcióval rendelkező telefonunkra érkező rövid szöveges üzenet is. Más kérdés persze, hogy ha a család is utazik velem, nem biztos, hogy szeretném tudtani mindenkivel, hogy barátnőm milyen meglepetést tartogat nekem estére:)

Aki ült már MeganeII-ben, tudja, milyen hasznos a sok tárolórekesz, amiket itt is megtalálunk. A vezetői pozíció kényelmes, aki szeret bal könyökével támaszkodni, szeretni fogja az ajtókárpit vaskos felső szélét. A cég az 1,4 16V-s motor 98 lóerős változatával szerelt változatot bocsátotta rendelkezésemre Voilá felszereltséggel (bár a cég egyik munkatársa szerint "viola" volt:))

Az autót vezetve néha már-már Scénicben érezhetjük magunkat: ennek oka a szélvédőnek tőlünk messze eső alsó széle. A váltó pontos, könnyen jár. A motor viszont nem teljesítette az általam támasztott elvárásokat. Ennek oka egyrészt talán a bejáratás hiánya vot -kb. 900 km volt a kocsiban-, másrészt a környezetvédelmi szabályozás miatt erősen "visszafogott" dinamika. Ennek ellenére persze elég a 98 LE, de aki kicsit is szeret néha "odalépni", az nem fogja magát hosszú távon jól érezni vele.

Külön megemlíteném a hangszigetelést, ami páratlan élményt nyújtott. Zalaegerszeg egyik legforgalmasabb utcáján a 30 km/h-s korlátozás elején visszakapcsoltam 3. fokozatba a motorfék miatt. Néha picit ráláptem a gázra, majd a központi kijelzőn mutatott érték 55 km/h-t mutatott, míg a motorhang egyáltalán fel sem tűnt!

A kapcsolók finoman működnek, a kormányzás a szokásos Renault-féle ultrakönnyű elektromos szervó. Az autó rugózása kényelmes, és sokkal kevésbé billegős, mint amit várnánk. Persze ne próbáljuk meg bevenni azt a kanyart 80-nal, amit előttünk egy porig ültetett, Koni futóműves Golf Gti vett be 100-zal:)

Összességében aranyos autó a Modus, a Renault szlogenje illik hozzá: "Fedezd fel a benned szunnyadó gyermeket!" Igazi kis bumfordi, játékos kisautó.

Lehetőségem volt kipróbálni a Thalia dci 65 lóerős változatát is. Röviden: kellemes csalódás, nagyon rugalmas motor. Egyedül a váltó rontotta az élvezetet.

Volgaborékkal végignézegettük a szalon autóit: MII Coupé, Twingo, Clio, Thalia, Logan, és (végre) egy Vel Satis! Igazi sokkoló, monumentális szobor, Patric le Quement egyik legjobban sikerült "agymenése" szerintem.

Ami csalódás: a Mégane I műszerfalát nézem egy 10 millió forintos autóban, és a Megane I bajuszkapcsolóit kapcsolgatom! Rengeteg szempontból elemeztük Gáborékkal az autók formavilágát, és hogy ki mire használ egy autót.

Mikor Volgabor spoilerek után érdeklődött, rájött, hogy a magyar utakon veszélyes ilyenre költeni, és itt idézném egy aranyköpését is: "A magyarok nem tudnak padkát építeni" - utalva ezzel a 30 centi magas padkakövekre:))

Levezetésképpen egy étteremben étel-ital mellett vitattuk meg, kinek miért jó a Renault-ja, és hogy mennyire megéri megvenni:)) Remélem legközelebb, ha jobb híreverést csapok az eseményeknek, többen leszünk:)