10. Országos klubtalálkozó, Győrújbarát, 2004. június 18-20.

2004.06.18 - 2004.06.20

Pénteken legkorábban QSYPapáék és Phoere-ék érkeztek meg, majd folyamatosan érkeztek BBird-ék, Laciapáék, ObiGabi, Lotht.

A délután jóízű beszélgetéssel, illetve sorszámos mágneslapok gyártásával telt. Mivel eleredt az eső, így a tervezett geocaching program elmaradt. Este kipróbáltuk a panzió konyháját is - addig a sörcsapot teszteltük - és nem csalódtunk.

Este 9 óra magasságában befutott a Pestről délután útrakelő csapat is. Ők is megvacsoráztak, majd kellemes esti beszélgetés következett.

Reggel ébredés után a Ring-előkészítő brigád előrement előkészíteni a pályát, míg a többiek átestek a regisztráción. Eközben egy újabb csoport érkezett Budapest irányából. 9 órakor útrakelt a társaság a Rába Ring felé, ahol megkezdődött a rendezvény.

Sajnos nem sokkal később egy súlyos, de szerencsére sérüléssel nem járó baleset következett be (megítélésünk szerint nem a mi hibánkból!), ami miatt félbeszakadt a rendezvény. Az eseményt követően ismét bebizonyosodott, hogy nagyon erős az összetartás a tagok között! A baleset miatt rendőrségi vizsgálat zajlott. (Az ügy folytatásáról a beszámoló végén olvashattok összefoglalót)

Ennek befejezése után - érthetően nem a legjobb hangulatban - átvonultunk az ebéd helyszínére, az écsi Gilice Csárdába. Az ebéd finom volt, némileg enyhítette a hangulatot.

Ebéd után Pannonhalmára autóztunk, ahol az apátság megtekintése következett. Először egy filmet néztünk meg az új látogató-centrumban, majd két csoportban felsétáltunk az apátságba. Megnéztük a templomot, az altemplomot, mindenki kipróbálhatta, hogy lehetne-e belőle király, majd felsétáltunk a könyvtárba. Innen a képtáron keresztül jutottunk ki az épületből.

Ezután visszatértünk a panzióba, ahol a közös vacsora következett, sok finom falattal. Közben megérkezett a Renault Iniciál Autóház Kft. műszaki vezetője, aki készséggel állta a tagok kérdéseinek rohamát.

Ezután pedig Bigyék nekikészültek a zenés mulatsághoz. Felmerült ugyan a kérdés, hogy a szomorú események után elmaradjon-e a buli, de végül a társaság úgy döntött, hogy megtartjuk, attól nem lesz jobb, hogy búslakodunk! Így hajnalig ment a zene és a tánc.

Vasárnap reggeli után konvojba rendeződtünk és Alex vezetésével bevonultunk Győrbe. Itt már várt bennünket Alex édesapja, akinek vezetésével egy városnézés következett Győr belvárosában.

Ezután ismét tehénre pattantunk és elautóztunk Dunakilitbe, ahol először egy nagyon érdekes előadást hallgattunk meg a Szigetköz világáról, a Duna szabályozásáról. Majd elsétáltunk duzzasztógáthoz, amit igazán közelről megtekinthettünk: először lementünk egészen a gát aljára, azaz a gát legalján lévő biztonsági alagútba, ami mélyen a vízszint alatt van. Majd onnan felkapaszkodtunk a duzzasztómű középső részére, a "szervizfolyosóra", ahol igen érdekes érzés volt mindössze egy rácson sétálni, alattunk a folyó volt látható. Külön érdekesség volt, hogy a rács alulról tele volt fecskefészkekkel.

Innen végül felmentünk a duzzasztómű tetejére, ahol elsétáltunk egészen a Nagy-Dunáig. Közben eleredt az eső, de ez sem tudta elvenni a kedvünket.

A duzzasztóműtől az ebéd helyszínére, a Darnózseliben lévő Horgonytanyára vonultunk, ahol már várt bennünket a ropogós malacsült és a bográcsban főtt vaddisznópörkölt, mindehhez kemencében párolt káposzta.

Mindenki jóllakott, mire kiürültek az edények. Ebéd után búcsúzások következtek, sorban útrakeltek a tagok. Egy kis csoport (Lotht, PEx2, PanTi és Phoere) még megálltak Héderváron és megkeresték a kastélyparkban elrejtett GCHeka geoládát.

A Rába Ringen történt balesetet követő események: A rendőrségi vizsgálat sajnos nem a kisteherautó sofőrjét hozta ki felelősnek. Ez ellen csak polgári peres úton lehetne fellépni.

Jogban járatosak véleménye alapján elég kétséges lenne egy ilyen per kimenetele. Nem kizárt, hogy számunkra pozitív vége lenne néhány év után, de legalább ugyanakkora az esélye, hogy részben, vagy teljesen elutasítanák a keresetet. Ez esetben természetesen a per költség is jelentkezne.

Így az érintettek lemondtak a további jogi útról. A sérült autókban keletkezett kárt - kivéve Obi Gabi autóját - a biztosító megtérítette. Obi Gabi kárát nagy mértékben enyhítette azon klubtársak segítsége, akik anyagi támogatást nyújtottak a baleset után. Nekik szóltak azok a köszönő sorok, amelyek sokáig olvashatók voltak a Honlap címoldalán.

A klubtagok segítségét köszönték meg az érintettek a dabasi piknik megszervezésével is. Reméljük hogy soha többé nem lesz szükség ilyen jellegű összefogásra, de akkor a Klub tagjai bebizonyították, hogy a szükségben rendkívüli összefogásra képesek. Még egyszer köszönjük mindazok segítségét, akik hozzájárultak a károk enyhítéséhez (akár anyagilag, akár más módon nyújtva segítséget)

10. Országos klubtalálkozó, Győrújbarát, 2004. június 18-20.